N.E.C en s. Oliver gaan business partnership aan

» Geplaatst door op jul 1, 2014 in Nieuws | 0 reacties

N.E.C en s. Oliver gaan business partnership aan

Het Duitse mode bedrijf s. Oliver gaat de komende jaren spelers en management van N.E.C in een nieuw jasje steken. Het bedrijf, dat sinds 2011 fashionpartner is van FC Bayern, gaat met N.E.C. als eerste Nederlandse voetbal club een drie jarige verbintenis aan. N.E.C. laat weten zeer verguld te zijn met de overeenkomst met het Duitse mode bedrijf dat een rijke historie met zich mee draagt als het om het sponsoren van sportclubs en teams gaat . Naast lopende contracten met FC Bayern en wereld kampioen boksen zwaargewicht turned politicus Wladimir Klitschko heeft het bedrijf in het verleden ook Borrussia Munchen Gladbach en de Stuttgart Kickers onder haar hoede gehad.

Spelers FC Bayern Munchen in een S. Oliver outfit.

Spelers FC Bayern Munchen in een S. Oliver outfit.

Van klein naar groot

Dat het Duitse bedrijf een voorliefde heeft voor het sponsoren van sport heeft alles te maken met de eigenaar van het bedrijf Bernd Freier die bekend staat als een groot sportliefhebber. Naast een rijke traditie te bezitten betreffende het sponsoren van voetbalclubs heeft het bedrijf ook ervaring met het sponsoren van raceteams en heeft het ook een Jamaicaanse wintersporter onder contract staan. Bernd’s verhaal is een klassiek rags to riches epistel. Het bedrijf is in veertig jaar uitgegroeid van een 25 vierkant meter groot winkeltje naar een van de grootste mode retailers in West Europa met (franchise) winkeliers in België (o.a. Promotex International), Nederland (o.a. Dolcis), Oostenrijk (o.a. Shoe4You) en Zwitserland (o.a. Manor).

SOliver-store-in-Europe

Een stap verder

Beide partijen geven aan dat de overeenkomst moet worden gezien als een voorbeeld van het nieuwe sponsoren. Daarbij wordt niet alleen uitgegaan van een rechtlijnige campagne die tot een grotere naamsbekendheid van de sponsor moet leiden maar behelst meer dan dat alleen. Beide partijen hebben samen een bedrijfsplan gemaakt waar op management en marketing niveau een verregaande convergentie en samenwerking plaatsvind tussen de twee bedrijven die de beoogde bedrijfsdoelstellingen moet verwezenlijken. Over de exacte details van deze deal noch de precieze doelstellingen die de twee voor ogen hebben zijn in de media geen inhoudelijke mededelingen gedaan.